|
1001 sposobów na przejmowanie inicjatywy w pracy pełna wersja, ebooki7 |
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 8. Kierowanie przełożonymi 111 Jak mówić „nie” — studium przypadku 114 Tajemnice kierowania przełożonymi 122 9. Praca zespołowa 123 Zdecyduj, co jest ważne 126 Aktywność w zespole 128 Wskazówki dla pracujących w zespołach 134 10. Dawać z siebie wszystko 135 Co czuje klient? 138 „Naiwne” słuchanie 148 Obsługa przekraczająca oczekiwania 156 część iii: twoja kariera i twoje Życie 157 11. Branie odpowiedzialności za karierę 159 Jak zwiększyć swoją wartość rynkową? 162 Tworzenie sieci kontaktów dla początkujących 166 Jak prosić o podwyżkę? 170 Planowanie dla rozwoju 186 12. Uczenie się i edukacja 187 Wybierz pracę swojego życia 191 Dziesięć wspaniałych sposobów na uczenie się w pracy 192 Jak uczyć się przez całe życie? 196 13. Rozwijanie umiejętności w pracy 197 Wyraź zainteresowanie okazjami 200 Znajdź mentora 202 14. Przezwyciężanie przeszkód 204 Postrzegaj wyzwania jako okazje 205 Jak pogodzić pracę z życiem rodzinnym? 206 Strategie wykazywania inicjatywy 213 15. Wybór kariery 214 Nieustannie poszukuj nowej pracy 217 Ułatw sobie życie 220 Nieograniczone szanse 225 dodatki 229 Dodatek I Indeks innowatorów 231 Dodatek II Indeks firm 234 Skorowidz 243 O Bobie Nelsonie 247 C Z Ę Ś Ć I TY I TWOJA PRACA P racownicy, którzy podejmują osobistą decyzję dotyczącą tego, że będą walczyć o coś więcej niż zachowanie status quo, są dziś najcen niejszym zasobem każdej organizacji odnoszącej sukcesy. Wykazy wanie inicjatywy jest kluczowym elementem procesu wprowadzania ulepszeń w miejscu pracy, radzenia sobie ze zmianami, a także zapewniania klientom obsługi, która znacznie przekracza ich oczekiwania. Inicjatywa ma charakter osobisty: to poszczególne osoby decydują, kiedy wystąpić z inicjatywą w pracy, gdzie oraz ile. Nawet mimo tego że jej wpływ może być odczuwany w całej organizacji, zaczyna się ona od pojedynczych pracowników — tego, co mogą zrobić, żeby odmienić codzienną rutynę. W ankiecie internetowej przeprowadzonej ostatnio przez serwis iVilla- ge.com pracownikom zadano pytanie: „Co jest najważniejsze w postępach w pracy?”. Z 7760 osób, które oddały swoje głosy, 55 procent powiedziało, że najważniejsza jest „inicjatywa” — po niej wymieniano „inspirację” (17 procent), „inteligencję” (16 procent) oraz „zmysł towarzyski” (12 pro cent) (na pochodzące z tej ankiety uwagi dotyczące inicjatywy będę się w tej książce jeszcze w wielu miejscach powoływać). Chociaż pracownicy często uznają zna czenie wykazywania inicjatywy, niekie dy wahają się działać odważnie. W czę ści I przedstawiono zarówno pomysły, jak i źródła inspiracji, dzięki którym uda Ci się przezwyciężyć przeszkody na drodze w pracy?”. Z 7760 osób, które oddały swoje głosy, 55 procent powiedziało, że najważniejsza jest „inicjatywa” — po niej wymieniano 1 2 1 0 0 1 s p o s o b ó w n a p r z e j m o wa n i e i n i c j at y w y w p r a c y do występowania z inicjatywą (rzeczywiste i wyimaginowane), które mogą Cię powstrzymywać. W kolejnych rozdziałach znajdziesz szczegółowe opisy sposobów na to, jak Ty możesz wziąć inicjatywę i w ramach tego procesu wprowadzać zmia ny w pracy. Niezależnie od tego, czy będzie chodzić o uwolnienie swojej we wnętrznej kreatywności, podjęcie niezbędnych działań mających na celu rozwiązanie uporczywego problemu, wykorzystanie nadarzających się okazji albo wymyślenie sposobów na ulepszenie bieżącego środowiska pracy, wzię cie inicjatywy bez wątpienia doda Ci energii — dzięki niej Twoja praca stanie się lepsza, a Twoja organizacja efektywniejsza i skuteczniejsza. Wykazując inicjatywę, każdy pracownik może stać się bardziej „widoczny” w organiza cji, a także znacznie zwiększyć swoje szanse związane z uznaniem, rozwojem osobistym, wzrostem wynagrodzenia, premiami, a także awansami uzyski wanymi za dobre wyniki. Skupiając się na tym, co możesz zrobić, a nie na tym, czego nie możesz , a także podkreślając możliwości znajdujące w Twojej własnej sferzte oddzia ływania, zwiększysz swoje szanse nie tylko na posiadanie większego wpły wu na wykonywaną pracę, lecz również na rozwinięcie swoich umiejętności w sferze lokalnej przed wykorzystaniem ich na szerszym forum i uzyskaniem trwalszych zmian w Twoim dziale, oddziale lub organizacji. t y i t w o j a p r a c a 1 3 Myślenie niekonwencjonalne I nnowacja to iskra, dzięki której organizacja nieustannie porusza się „do przodu” i „w górę”. Wprowadzamy innowacje, aby: (1) ulepszać produk ty oraz usługi, (2) znajdować nowe sposoby robienia różnych rzeczy, (3) ułatwiać lub przyspieszać wykonywanie określonych zadań, (4) oszczę dzać pieniądze, (5) ulepszać pracę, a także (6) zwiększać swoje szanse na awans. Bez innowacji nowe produkty, nowe usługi i nowe sposoby prowa dzenia biznesu nigdy by się nie pojawiały, a większość organizacji podążała by utartymi szlakami, robiąc te same rzeczy w ten sam, „stary, dobry” spo sób. Ktoś kiedyś powiedział, że 98 procent problemów organizacji można rozwiązywać w sposób rutynowy. Pozostałe 2 procent problemów (tych, któ re mają jednocześnie największy wpływ na organizację) wymaga jednak, aby pracownicy wykazali się innowacyjnością. Mimo niezaprzeczalnych korzyści, jakie inno wacje przynoszą organizacjom, wydaje się, że jest wiele przeszkód w myśleniu kreatywnym. Jak od kryto w trakcie badań prowadzonych przez Uni wersytet Kalifornijski, w wieku pięciu lat angażu jemy się w kreatywne myślenie 98 razy dziennie, śmiejemy się 113 razy i zadajemy pytania 65 razy. W wieku 44 lat co dzień wykonujemy jednak już tyl ko 2 kreatywne zadania, śmiejemy się 11 razy i za dajemy 6 pytań. W trakcie wspomnianych badań stwierdzono ponadto 91 procent negatywnych re akcji wśród dorosłych mających kontakt z nowymi pomysłami. Kreatywność oraz innowacyjność kwit ną w środowisku, które sprzyja ich rozwojowi, ale wystarczą zmarszczone brwi lub złe słowo, by je cał kowicie stłumić. Myśl inaczej Szukaj nowych połączeń. Zadawaj pytania „Co, je- śli…?” lub opracowuj sce- nariusze „Co, jeśli…”. Zastanawiaj się nad me- todami, o których nigdy wcześniej nie myślałeś. Przeprowadzaj „bu- rze mózgów” z udziałem współpracowników. Bądź mistrzem nowych pomysłów — „stare” sposo- by nie zawsze są najlepsze.
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhadwao.keep.pl
|
|
|
|
|
Odnośniki |
|
- Indeks
- 101 Dating Tips, Angielski, Ebooki dla kobiet po angielsku
- 060. Roberts Nora - Irlandzka wróżka 02 - Irlandzka róża, Ebooki, Orchidea
- 08 - Guards! Guards! v1.1, Ebooki, Terry Pratchett, EN, txt
- 10 fundamentalnych zasad gry na rynku forex. strategie osiągania zysku full scan, ebooki
- 107. Broadrick Annette - Tajemnica trzech sióstr 01 - Przeznaczenie puka do drzwi, Ebooki, Orchidea
- 063.Baird Jacqueline - Grecki milioner[Bought by the Greek Tycoon](DUO), ebooki, zzzzz
- 109. Broadrick Annette - Tajemnica trzech sióstr 02 - Mężczyzna z portretu, Ebooki, Orchidea
- 100-najlepszych-ksiazek-biznesowych.-poznaj-niezbedny-kanon full, ebooki` -2271 plików
- 111. Broadrick Annette - Tajemnica trzech sióstr 03 - Dar losu, Ebooki, Orchidea
- 091949126X.University.of.Calgary.Press.Moral.Epistemology.Naturalized.Mar.2001, Books, Books eng, books NON FICTION, zzzUnsorted
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- sportingbet.opx.pl
|
|
|